最近阿史介紹咗唔少同成語有關嘅歷史人物同故事,今次就講下一個歷史人物同關於佢嘅成語故事,就係東漢末嘅孔融。
孔融係東漢末一位魯國名士,相傳係孔子後人,上幾代都為官,自小就有神童之稱。至於後人對呢位仁兄最熟悉,就應該係「孔融讓梨」呢個故事。响《三字經》裡面就有呢幾句關於呢個故事:「…融四歲,能讓梨,弟於長,宜先知 …」故事大概係話佢哋幾兄弟有一次揀梨,佢就揀個細嘅,仲話自己細個揀個細,大嘅留返俾啲哥哥。佢爸爸孔宙聽到佢咁講就非常感動,而呢件事亦傳遍佢家鄉,成為家喻戶曉嘅道德教育故事。不過咁,後世對孔融讓梨呢個故事真實性就有所質疑,因內容不見於正史中。
孔融幼有異才,長大後又成為北海相。但佢响政治上就唔算太大成就,尤其是佢恃才負氣,時常頂撞曹操,好似曹操子丕私納袁熙妻甄氏,佢就寫信俾曹操話「武王伐紂,以妲己賜周公」;曹操出兵打烏桓,孔融又諷刺佢「大將軍遠征,蕭條海外。昔肅慎不貢楛矢,丁零盜蘇武牛羊,可并案也。」曹操使軍謀祭酒路粹誣告孔融,包括「招合徒眾,欲規不軌」、「與孫權使語,謗訕朝廷」、「不遵朝儀,禿巾微行,唐突宮掖」等一堆罪狀,將孔融處死,連孔融全家都被株連。